15 Eylül 2009 Salı

Tavuklu börek & Şeftali Tatlısı



İftara oğlum arkadaşını davet etmişti.Onların sevecekleri yiyecekleri yapmaya çalıştım.Çocuklarım böreğin her türlüsünü severek yiyor olsalarda tavuklu böreği daha çok sevdiler.
Tarif anlatmak da hala zorlanıyor olsam da anlatmaya çalışacağım

Tavuklu Börek

Malzemeler;

3 adet yufka
2 su bardağı tavuk suyu
Bir su bardağı bezelye
Bir çay bardağı mısır konservesi
Bir tavuğun göğüs eti
1 yumurta sarısı

Hazırlanışı;

Üç adet yufkanın arasını yağlayarak üst  üste koyuyoruz.Fırın tepsisine yağlanmış yufkaları alıyoruz.Tepsinin dışına sarkan yufkaları içe doğru katlıyoruz.Daha önceden ısınmış fırında yufkayı kızarıncaya kadar pişiriyoruz.Pişen yufkaların üzerine tavuk suyu döküp ıslatıyoruz.Islanan yufkaların ortasına; tavuk, bezelye ve mısır karışımını koyup rulo yapıyoruz.Kat yeri tepsinin altına gelecek şekilde tepsiye yerleştiriyor üzerine yumurta sarısı sürüp susam döküyoruz.



Tatlı olarak şeftali tatlısı yaptım.Meyveli tatlıları çocuklar çok sevmiyordu.Geçen akşam arkadaşımızın iftar davetinde yaptığı şeftali tatlısının tadını çok beğendiler.
Arkadaşım esmer şeker kullanmıştı.Esmer şeker bizim ülkede ne kadar pahalıymış bu tatlı vesilesiyle öğrendim:)
Ben esmer şeker kullanmaktan vazgeçip normal şeker ile tatlıyı yaptım.İkisi arasında tat olarak çok belirgin bir fark olmadığını söyledi bizimkiler.

Şeftali tatlısı

Malzemeler;

Bir kilo şeftali
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
Bir kabuk tarçın
Üzeri için kremşanti ve fındık

Hazırlanışı;

Şeftalileri soyup ortadan ikiye kesiyoruz.Şekeri, teflon bir tencerenin içinde karamelize ediyoruz.Eriyen ve kahverengileşen şekerlerin üzerine sıcak su ilave ediyoruz.Ben soğuk su koyup şekerin donmasına neden oldum aynı hatayı yapmayalım :)
Sulu karışımın içerisine şeftalileri yerleştirip kısık ateşte şeftalileri pişiriyoruz.
Pişen tatlının üzerini kremşanti ve fındık ile süsleyerek ikram ediyoruz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder