22 Eylül 2009 Salı

Zeytinyağlı Enginar


Enginar ile tanışalı bir kaç yıl olmadı bile ama kendisini tanıştığım günden beri çok sevdim.Enginar ile İzmirli komşum Elif abla vesilesi ile tanıştım.
Yeşil dalları ile yapılan enginar yemeğinin tadı ise bir başka güzel
Fotoğraftaki enginarları baharda almış, tembelliğimden yapamayınca dolaba koymuştum.
Arkadaşımı yemeğe davet edince saklandıkları yerden çıkarıp yenmeye hazır hale getirildi.
Enginarlar pişerken mutfakta oluşan koku bahar mevsimini yaşıyorum hissini yaşattı bana.
Şimdi geleyim en zor kısma:)

Zeytinyağlı enginar

Malzemeler;
4 adet enginar
2 adet kuru soğan
Yarım limon
Yarım çay bardağı zeytinyağı
yarım demet dereotu ( ben dereotunu her yerde aradım bulamadım maydonoz kullandım)


Hazırlanışı;

Soğanları çok küçük doğrayalım zeytinyağında kavuralım.
Kavrulmuş soğanların üzerine dörde böldüğümüz enginarları koyup kısık ateşte kendi hallerine bırakalım bir kaç dakika.
Kendi hallerine bıraktığımız enginar ve soğanların üzerine yarım limonu sıkalım ve 2 su bardağı sıcak suyu ilave edip tencerenin kapağını kapatıp, kısık ateşte pişmeye bırakalım.
Herkesin damak tadı farklıdır yemeğin tuzunu arzunuza göre yemeğe katmayı unutmayalım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder