23 Eylül 2009 Çarşamba

Osmaniye ziyaretinden geriye kalanlar





Tuz gölüne giderken hareket halindeki arabadan çektiğim gün doğumu fotoğrafı.
Sabah saat 6.30 gibi Tuz gölünü gezmeye başladığımızda buz gibi havanın etkisiyle donmaya başlamıştım.Şuan şifayı kapmış durumdayım:)




Tuz gölünün genel görünümü.Kırmızı ve turuncu tonları beyazın içerisinde çok göz alıcıydı




Otların arasında minicik bir görüntüden böyle güzel bir görüntü yakalayabilmek dondurucu soğukta içimi ısıtmaya yetmişti.




Osmaniye'ye gider gitmez ailemle hasret giderdikten hemen sonra pazara gittim.Fotoğraftaki havuçlar Adana'nın meşhur şalgamın da kullanılıyor.Ortadan ikiye kestiğiniizde karşılaştığınız renk sizi büyüleyecektir benim gibi mor rengini seviyorsanız:)



Papuç inciri diye biliriz biz bu meyveyi.Çekirdeklerini sorun etmezseniz çok lezzetli bir meyvedir.Çocukluğumda anneannemin bahçesinin kenarlarında kendiliğinden yetişirdi.Temizlemesi oldukca zahmetlidir.Dikkat edilmediğin de çok ince olan dikenleri ellerinize ve dilinize batması kaçınılmazdır.
Antalya taraflarında tane ile satıldığını duydum.Pazardan kilosunu 1.5 liraya aldık.



Papuç incirlerinin kabukları soyulduktan sonraki görünümü...




İstanbul'da  nar şuan kaç lira bilmiyorum.Osmaniye de pazarda tatlı ve "iri diş" dedikleri cinten olan narın kilosu 1 lira.Mümkün değil İstanbul da bu fiyata bu kalitedeki nar satılmaz.



Limonlar henüz yeşil ama pazarlarda yerini çoktan almış durumda.Satıcıdan izin alıp fotoğrafını çekmek istedim.Adamın yüzüme tuhaf bir bakışı vardı.Kızkardeşim; amca ablam insan fotoğrafı çekmeye korkuyor da idare ediverin, diye takıldı :)



Taze ayçekirdeği.....Dünyanın en güzel çekirdeği Osmaniye'de satılıyormuş.Ben bilmem çekirdeği satan abimiz öyle yazacaksın dedi yazıyorum:)



Mezarlık ziyaretinde çektiğim çiçeklerden birisi adını bilmiyorum.Mezarlık ziyaretimiz uzun sürüyor herzamanki gibi.Çok fazla akrabamızı kaybetmişiz.Her Osmaniye ziyaretimde birilerini kaybediyorum ama  aileye her defasında yeni üyeler de katılıyor.


Canlıyken ne kadarda güzeldir güller.Yaprakları döküldükce o güzel görüntüden eser kalmaz.Yine de istersek güzelliklerini yakalayabiliriz geride kalanlardan.....




İstanbul'da evimizin bahçesindeki rengiyle gönlüme güzellikleri sunan gül ile bu yazıyı noktalayım:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder