14 Ekim 2009 Çarşamba

Havuçlu Fındıklı kek

Kek, bu hayatta yapmayı başaramadığım ender şeylerden birisi
Ama hala inatla başaracağım diye denemelerden vazgeçmiyorum
Evde bol miktarda fındık ve havuç vardı
Besin yönünden zengin bir kek olur düşüncesiyle havuçlu kek yapmaya karar verdim
İnternetten bir kaç tarif araştırdım
Daha öncede denediğim ama başarısız olduğum bir keki yeniden yapmaya karar verdim
Bu sefer tarife sadık kalmayıp kendime göre eklemeler ve çıkarmalar yaptım
Sonunda kek pişmek için fırına girmek için hazırdı

Kek fırına girdi
Geldim işin en zor kısmına
Sabıır.....
9 ay annenin karnında nasıl sabredip bekledin, diyenleri bir kez daha haklı çıkardım
açma şu fırını değil mi
Yok, olur mu açmazsam
Kabarmaya başlayan kek açılan fırının etkisiyle kabarmaktan vazgeçti
Ama yinede azda olsa kabarmıştı ya, buna şükür diye kendimi teselli ettim

Fırından çıkardığım kekin biraz soğuması gerekiyor
Önce sabır lazım soğumasını beklemek için
Yok yok bende sabrın zerresi yok
Kalıptan keki çıkarmaya çalışırken parçalara ayırdım
Olacağı buydu sıcak kek kalıptan hiç çıkarılır mı
Sabırsızsa bir insan çıkarır sonra da kendine kızmaya başlar





Havuçlu Fındıklı Kek

Malzemeler;
3 adet yumurta
1-5 su bardağı şeker
2 su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı iri kıyılmış fındık
1 su bardağı zeytinyağı
2 su bardağı un
bir paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarcın

Hazırlanışı;
Yumurta ve şekeri 5-6 dakika çırpalım
Şeker eridikten sonra içerisine zeytinyağını ilave edip bir iki dakika çırpalım
Daha sonra diğer malzemeleride sırayla sıvı karışıma ekleyelim
Hazırladığımız kek hamurunu orta büyüklükteki kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirelim

Kek yapma konusunda ki beceriksizliğime bu tarif ile noktayı koydum:)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder