14 Ekim 2009 Çarşamba

Kibe ( işkembe dolması)

Asiye ablam Erzurum, eşi Mardinli
Uzun zaman önce bana Mardin'in yöresel yemeklerinden olduğunu söylediği "kibe" yemeğinden bahsetmişti
Geçenlerde kasaptan alışveriş yaparken kibe yapmak için aldığım işkembeler dolapta beni bekliyorlardı
Dün akşam yemeği için kibe yapmaya karar verdim
Davulun sesinin uzaktan daha hoş geldiğini öğrenmiştim ama dün öğrendiklerimi iyiice pekiştirdim

Önce işkembeleri 5-6 kez yıkayıp sonra küçük parçalar halinde kestim
Kestiğim işkembeleri iğne iplik alıp küçük keseler olacak şekilde diktim
Sonrada et, pirinç ve bir kaç çeşit baharat ile hazırlanan iç harç ile işkembeleri doldurdum
Bu işlemleri yaparken dünyadan koptuğumu farkettim
Dünyadan kopmama neden olan şey kesip biçme işiydi
Senden iyi bir cerrah olurmuş, dedi içimdeki ses
Bırak cerrahlığı ben ellerimi titretmeden fotoğraf çekebileyim ona şükredeceğim, dedim içimdeki sese
Kesip biçmek hakikaten beni bu dünyadan alıp götürüyor başka diyarlara
Cemil İpekçi hayranlığım da buradan besleniyor olabilir

Sevgili eşimle ortak yönlerimizden birisi sakatatları sevmemiz
Tabağın da kibeyi gördüğün de "aaaa sen bunu harbi dikmişsin" diye şaşırıp güldü
Furkan "anne ipleri de yıkadın mı?" diye takıldı
Vallahi yıkayarak dikmiştim çünkü ip bu sonuçta üzerine toz toplar
Emin ve Furkan tüm ısrarlarımıza rağmen tek bir lokma bile almadılar
Bizim çocuklarımız değiller sanki:)

Şimdi geleyim yapmaktan daha zor olan bölüme:)



Kibe ( işkembe dolması)

Malzemeler;
1 kg işkembe
300 gr. dana yada kuzu eti (ben dana eti kullandım)
1,5 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı yenibahar
damak zevkinize göre tuz

Hazırlanışı;
İyice temizlenen işkembeleri küçük parçalar halinde keselim
Kestiğimiz işkembe parçalarını küçük keseler halinde dikelim
Diğer tarafta etleri kıymadan biraz büyük şekilde doğrayalım
Yıkadığımız pirinçlerin içerisine eti ilave edelim
Diğer malzemeleride ilave ederek iç harcı hazırlayalım

Hazırladığımız harcı işkembelerin içerisine eşit halde yerleştirelim
Ben yaklaşık iki kaşık kadar iç koydum keselerin içerisine.
Doldurma işlemide bittikten sonra işkembe keselerinin açık kalan bölümlerini de yeniden dikelim
Büyük bir tencerenin içerisine işkembeleri düzgün bir şekilde yerleştirelim
İşkembelerin üzerini 3 parmak gecene kadar sıcak su koyalım
Bir miktarda ( sizin kullandığınız miktara bağlı) tuz atıp tencerenin kapağını kapatalım önce harlı sonra kısık ateşte suyu çekilinceye kadar işkembeleri pişirelim.Suyu çekildikten sonra yeniden işkembelerin üzerini kaplayacak kadar sıcak su ilave edip tekrar pişirmeye devam edelim
Arada bir işkembelerin yönlerini değiştirelim ki tencereye tutunmasınlar:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder