14 Kasım 2009 Cumartesi

Çilek Soslu Cheescake

Sevgili arkadaşım Nuray, günlerdir cheescake yapacağım çok güzelmiş, diye söyleyip duruyordu.
Bir kaç yıl önce cheescake olduğunu söyledikleri bir şey yediğimi ama tadını beğenmediğimi hatırlıyordum, bu sebeple cheescake bana hiç sıcak gelmiyordu.
Neyse denemekten zarar gelmez bir yapayım şu öve öve bitiremedikleri keki dedim ve araştırmaya başladım.
Genelde üç aşağı beş yukarı tüm tarifler birbirine benziyordu
Bazı eklemeler ve çıkarmalar yaparak bugün nihayet cheescake yaptım.
Gerçekten de tadı müthiş güzel
Çocuklar ve eşim beğendi.Misafirlerim de çok beğendi
Bundan sonra sık sık yapacağım bir kek...


Şimdi gelelim bu güzel kekin tarifini yazmaya...

Malzemeler;

2.5 paket burçak bisküvi
50 gr. tereyağ (ben biraz fazla koydum)

Kreması için;
2 paket labne peynir
4 yumurta
1 çorba kaşığı yoğurt
1 paket vanilya
3 kaşık un
1 su bardağından bir parmak eksik şeker

üzeri için; bir paket çilek sosu

Yapılışı;

Tabanı için, bisküviyi ben elimde ufaladım ama isterseniz robotta da çekip kullanılabiliyormuş
Ufaladığımız bisküvilerin içerisine erittiğimiz tereyağını ilave edelim ve yoğuralım
Pişireceğimiz tepsiye taban harcını koyup elimizle baskı yapalım( ben dikdörtgen bir tepsi kullandım)
Hazırladığımız taban malzemeyi dolaba koyalım 30 dakika dinlendirelim

Kreması için; yumurtaların sarısı ve beyazını ayıralım.Yumurta sarılarının içerisine şekeri ilave edelim beyazlaşıncaya kadar çırpalım.Diğer tarafta yumurta aklarınıda beyaz kar haline gelene kadar çırpalım.
Şırpılan yumurta aklarının içine un, vanilya ve yoğurdu koyup çırpmaya devam edelim bir iki dakika...
Çırptığımız peynirlerin içine yumurta aklarını ve sarısını yavaş yavaş karıştırarak birbirine yedirelim.
Hazırladığımız kremayı taban malzemenin üzerine dökelim ve önceden ısınmış( 160c)  fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
Soğuyan kekimizin üzerine pakette tarif edildiği gibi hazırladığımız çilek sosumuzu (soğuk) dökelim.
Ben üzerine böğürtlen reçelinin tanelerinden de koydum.
Okuduğum bütün tariflerde bir gece dolapta bekletilmesini tavsiye etmişlerdi ama biz dayanamadık hemen yemeye başladık:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder