5 Kasım 2009 Perşembe

Kısır

Dün canım kısır istedi.Tek başıma yiyecek olsam da kalktım yaptım.Birde hemen hamur mayaladım bazlama yaptım.Memleketten gelirken aldığımız acılı Adana şalgamıyla kendime ziyafet verdim:)




Malzemeler;

1.5 Su bardağı köftelik bulgur
Yarım demet maydanoz
2 adet çengelköy salatalık
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çorba kaşığı nar ekşisi ( ekşi sevmiyorsanız bir tatlı kaşığı kullanmak yeterli)
3-4 tane yeşil soğan
1 adet kuru soğan
1-2 Diş sarımsak
1 çorba kaşığı biber salçası

Hazırlanışı;

Kaynatılmış su ile bulguru ıslatın
Küçük doğranmış soğanları,
Rendelenmiş sarımsağı
Kuru nane,karabiber ve salçayı ıslanmış bulgurun içine katıp yoğurun
Kıyılmış maydanozu, dörde bölünüp doğranan salatalığı ve yeşil soğanları yoğurduğunuz bulgurun içine katıp harmanlayın
Son olarak zeytinyağı ve nar ekşisini  de ilave edip son bir kez daha karıştırdıktan sonra servise hazırdır

Songül, umarım anlatabilmişimdir:)

Ben fotoğraf çeksem de birisi tarifleri yazsa ne güzel olurdu:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder