9 Kasım 2009 Pazartesi

Kadınlar pazarı ( Fatih)



Cumartesi öğleden sonra kalktım yollara düştüm.Tren ile Haydarpaşa garına ulaştım.Haydarpaşa'dan vapur ile Eminönü'ne geçtim.Eminönü'nden de Fatih'e gittim.Her vapur yolculuğumda yaşadığım  şehrin güzelliklerini görebildiğim için Allah'a şükrediyorum.
Vapur yolculuğunun en sevdiğim yanlarından birisiydi martılara simit atıp onlarla göz göze bakışmak:) Ama artık sebebini bilmediğim bir nedenden dolayı martıları göremez oldum üzülüyorum...


Galata kulesini uzaktan seyre dalmak güzel olsa da bence en güzeli sokaklarında dolaşıp kuleden İstanbul'u seyre dalmak muhteşem...



Kadınlar pazarı surların hemen yanıbaşına kurulmuş küçük bir doğu mahallesi gibi.Son yıllarda yapılan çalışmalarla doğunun Ortaköy'ü yaratılmaya çalışılmış, yorumları ile karşılaştım.



Kadınlar pazarında yürürken kendinizi İstanbul'un merkezinden uzak doğu illerindeymişsiniz gibi hissedebiliyorsunuz.



Etler kasapların önünde asılı duruyor.Çok fazla et kokusu et ile arası olmayan beni oldukca rahatsız etti.



Tuzlanmış Bumbar.Bumbar dolmasını çok seviyorum.Tek başıma bir tane kuzu bumbarını afiyetle yiyebilirim.Et sevmiyor olmam sakatatlarıda sevmediğim anlamına gelmemeli:)


Menengiç'i çocukluğumda çok yemiştim.Tadını severim ama uzun zamandır yemiyordum.Kadınlar pazarı sokaklarında eski bir tanıdık ile karşılaşmanın sevincini yaşadım.
Menengiç kahvesi yapılıyor.Bir çok şeye faydası var işte bunlardan bir kaçı;
Öksürügü Keser
Balgam Söktürür
Nefes Açıcıdır
Nefes Darlığına İyi Gelir
Antiseptik Özelliği vardır
Göğsü Yumuşatır
Solunum Yollarına faydası vardır
Ayak terlemelerini önler
Yaraları tedavi eder
Böbrek kumlarının dökülmesine yardımcı olur
Ses tellerine iyi gelir
Mide ağrılarını dindirir

         

Büryan kebap yemek için doğru adres kadınlar pazarı.Adım başı büryan kebapcısı buluyorsunuz.En güzel büryan kebap yapan yerlerden birisi "sur ocakbaşı" dedikleri için ben bu adrese gittim.İlk önce salata servis edildi.Salataya içinde kullanılan baharatlar çok güzel bir tat katmıştı...


Ayran bakır bir tas içerisinde sunuluyor.Ben bekliyorum ki bardak getirecekler:) sonradan anladım kepçe ile ayranı içmem gerektiğini.Böyle bir servis ile sunum yapılması çok hoşuma gitti.


Büryan kebap konusunda sur ocakbaşı gerçekten de başarılıydı.Et sevmeyen ben, büryan kebabı beğendim.Ama ben yiyemeyeceğim için yarım porsiyon istemiştim sonradan bu isteğimden pişmanlık duydum.Neyseki eve bir porsiyonluk paket yaptırmıştım...

Ahçımız fotoğrafını çektiğim için benden 500 dolar para istedi.Tamam siliyorum fotoğrafınızı dedim:)
Sur ocakbaşının hizmeti de kebapları kadar başarılı...

İstanbul'da sevdiğim şeylerden birisi de camilerin günbatımında fotoğrafa yansıyan görüntüleri...Muhteşem bir güzellik içerisinde yaşıyoruz ama ne kadarımız bunun farkına varıbiliyor?


Yine ters ışık çalışmasında Sultanahmet ve Ayasofya görünümü...


Vapurdan indikten hemen sonra Haydarpaşa garından çektiğim bir gün batımı fotoğrafı...



Arka fon renklerini çok beğendim.Beyaz lambalar bu renk ile bana göre çok uyumlu oldu:)


Beklerim her gün bu sahillerde
Mahsun böyle ben
Günbatar kuşlar döner
Dönmez bu yoldan beklenen....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder