25 Ocak 2010 Pazartesi

Balat

Uzun bir ara verdim bloğu güncellemekte.
İstanbul'da bir çok yer gezdim dolaştım.
Bol bol fotoğraf çektim
Birde anladım yemek tarifi vermek hiç bana göre değilmiş:)
Ne yapayım tarif anlatma konusunda özürlü olduğumu he rfırsatta söylüyorum ben:)
Ben en iyisi yaptığım yemeklerin fotoğrafını çekeyim onları paylaşayım diye karar verdim.

Hangi konu ile yeniden dönüş yapayım, diye biraz düşündüm
Balat ile açılışı yapayım
Devamında Küçük Ayasofya ile devam ederim inşallah




Balat, gidip görülmesi gereken tarihi bir semt.Çok ısrar etmeme rağmen bizimle gelmeyen sevgili oğlum fotoğrafları gördükten sonra beraber Balat'a gidip fotoğraflarını çekmemi istedi:) Ama henüz hava şartlarından dolayı gitmek nasip olmadı...



İstanbul'un en eski semtlerinden biri olan Balat, Haliç'in güney kıyılarında Fener ve Ayvansaray arasında yer alır. Coğrafi konumu, tarihsel özellikleri, demografik yapısı itibariyle Tarihi Yarımada içinde önemli bir yeri olan Balat, Bizans'tan günümüze kozmopolit kültürüyle dikkat çekicidir









Bu tarihi semt bugün Türkler'in yoğunlukta olduğu fakir bir yerleşim bölgesi durumunda. Semtte bugün için azınlık nüfusa rastlamak pek mümkün değil. Eskiden Rum, Ermeni ve Musevilerin yaşadığı ve üç katlı cumbalı evlerde hala ayakta ancak pek çoğu bakımsız. Son dönemlerde ise yapılan restorasyon çalışmaları ile Balart gibi sanat merkezlerine dönüştürülüyor.












Tarih boyunca ağırlıklı olarak Musevilerin, özellikle de "Sefaradim" diye adlandırılan İspanyol Musevileri'nin yaşadığı bir merkez olarak bilinmektedir. Musevilerin dışında Rumlar, Ermeniler ve Türkler de Balat'ta yaşamışlardır. Semtte yaşayan bu dört ayrı grubun dinsel ve kültürel izleri Bizans, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinin küçük birer örneği olarak karşımıza çıkar. Balat'ta özellikle Ortodoks Rumlar'ın kiliselerine, ayazmalarına ve okullarına rastlamak mümkündür.






Yazı kaynağı; http://www.bigglook.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder